Skip to main content
  • VISA PayWave (zbliżeniowa)

    VISA PayWave (zbliżeniowa)

    Karta zbliżeniowa Visa payWave to nowoczesny produkt bankowy, który zapewnia stały, szybki i bezpieczny dostęp do środków zgromadzonych na rachunku. Jest to połączenie karty debetowej z funkcjonalnością płatności zbliżeniowych.

    Dlaczego warto?

    stały i szybki dostęp do pieniędzy zgromadzonych na koncie
    szybkie płatności zbliżeniowe do 100zł bez potwierdzania numerem PIN
    bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunku, gdyż każda transakcja powyżej 100 zł potwierdzana jest numerem PIN lub podpisem
    dostęp do rozbudowanej sieci ponad 4700 darmowych bankomatów (Zrzeszenia Banku BPS, SGB, BGŻ SA i Planet Cash4You)
    możliwość przeprowadzania transakcji w Internecie
    wygodę i bezpieczeństwo ponieważ karta pozwala uniknąć ryzyka związanego z noszeniem przy sobie gotówki
    możliwość sprawdzenia stanu dostępnych środków i zmiany numeru PIN w bankomatach świadczących taką usługę
    prostotę obsługi przy dokonywaniu transakcji zbliżeniowych - gdy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty należy sprawdzić ją i jeśli jest poprawna to wystarczy zbliżyć kartę do czytnika w oznaczonym miejscu
    stałą kontrolę wydatków dzięki autoryzacji każdej transakcji oraz możliwości sprawdzenia założonej blokady w bankowości internetowej

    Przydatne informacje

    Zastrzeżenie karty

    W przypadku utraty karty należy dokonać jej blokady. Można to zrobić jednym z poniższych sposobów:

    • telefonicznie poprzez Ogólnopolski System Zastrzegania Kart (+48 828 828 828)
    • telefonicznie poprzez Contact Center Banku BPS S.A. (+48 86 215 50 50)
    • telefonicznie w dowolnym Centrum Visa 
    • osobiście w placówce lub oddziale Banku

    Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane przy użyciu karty od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.

    Telefoniczne zgłoszenie utraty karty, Użytkownik ma obowiązek potwierdzić pisemnie w placówce Banku, która wydała kartę, w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia.

     

    Funkcjonalność zbliżeniowa

    Do czego służy karta zbliżeniowa?

    Karta zbliżeniowa posiada wszystkie cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji bezgotówkowych w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie, wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo posiada nową funkcjonalność - płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne opłacenie drobnych zakupów – szybciej niż gotówką i bez użycia kodu PIN do kwoty 100 zł (VISA payWave).

    Jak płacić zbliżeniowo?

    Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić zbliżeniowo, kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu. Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat, że płatność została przyjęta.

    Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?

    Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą

    Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?

    Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą "jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.

    Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?

    Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje "bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje "bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.

    KŁODZKO (Centrala)

    Bank Spółdzielczy w Kłodzku-Centrala
    Pl. Bolesława Chrobrego 4
    57-300 Kłodzko

    tel: 74 867 22 01
    fax: 74 862 10 19
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

    BYSTRZYCA KŁODZKA

    ul. Sienkiewicza 2,
    57-500 Bystrzyca Kłodzka,
    tel. 74 811 06 87

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

    DUSZNIKI ZDRÓJ

    ul. Rynek 4,
    57-340 Duszniki Zdrój,
    tel. 74 866 93 05

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

    SZCZYTNA

    ul. Wolności 12,
    57-330 Szczytna,
    tel. 74 868 32 28

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

    POLANICA ZDRÓJ

    ul. Dąbrowskiego 3,
    57-320 Polanica Zdrój,
    tel. 74 868 12 81

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

    KUDOWA ZDRÓJ

    ul. Zdrojowa 25a,
    57-350 Kudowa Zdrój,
    tel. 74 866 11 32

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

    MIĘDZYLESIE

    pl. Wolności 1,
    57-530 Międzylesie,
    tel. 74 812 63 19

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45